Nieuwe Alexandrium loyalty app

Alexandrium bindt klanten aan het winkelcentrum

27 FEBRUARI 2014
Het Rotterdamse winkelcentrum Alexandrium heeft sinds deze week een nieuwe loyalty app. Deze is ontworpen en ontwikkeld door Utrechts bureau Touchwonders. De app biedt bezoekers leuke privileges en inhoud waarmee zij op de hoogte blijven van de laatste aanbiedingen en evenementen binnen het winkelcentrum. De iPhone app voor Alexandrium is nu gratis te downloaden in de app store.

Utrechtse app ontwikkelaar Touchwonders heeft in opdracht van Britelayer - onderdeel van Corio - een nieuwe loyalty app voor Alexandrium ontwikkeld om bezoekers meer te verbinden met het winkelcentrum. De app is ontworpen om op een prettige manier te kunnen bekijken welke acties en evenementen er in het winkelcentrum gaande zijn.

Spaar voor cadeaus met UP's

De app kent een uniek spaarsysteem, waarmee gebruikers middels UP’s worden beloond voor hun bezoek en aankopen. UP’s zijn de punten die men verkrijgt door in te checken in het winkelcentrum of het registreren van kassabonnen. Wanneer voldoende UP’s zijn gespaard kan de gebruiker deze in het winkelcentrum inwisselen voor cadeaus of kortingen.

Aanbiedingen van de winkelier

Binnen de app kan eenvoudig worden gewisseld tussen de promoties, plattegrond en favorieten. De promoties vormen daarbij de basis van de app en zijn verbonden met het aantal UP's van de gebruiker. Hierdoor is direct zichtbaar van welke acties men gebruik kan maken. Vervolgens kan op de plattegrond de locatie van de winkelier gevonden worden, net als de verschillende voorzieningen van het winkelcentrum.

Gebruikersgemak

Bij de ontwikkeling van de Alexandrium app is uitgegaan van gebruikersgemak voor de bezoeker en de winkelier. Dit is terug te zien in hoe de winkeliers zelfstandig hun promoties kunnen beheren, maar ook in de eenvoudige navigatie binnen de app. Door kenmerkende aandacht voor details heeft Touchwonders een app weten te realiseren die voor winkeliers en bezoekers een brug slaat tussen online en offline winkelen binnen Alexandrium.