Blits - app voor bol.com laat kinderen verlanglijstje naar Sint in Spanje sturen

iPad app biedt unieke winkelervaring voor kinderen én ouders.

18 OKTOBER 2012, UTRECHT
Met de vernieuwde Blits - app voor bol.com kunnen kinderen nu op de iPad hun eigen sinterklaas verlanglijstje maken én opsturen naar de Sint in Spanje. Pakjesavond komt eraan en kinderen gaan de komende weken bedenken wat ze de goedheiligman willen vragen. Vandaag de dag gebeurt dat meer en meer digitaal, waarbij de verwachtingen van de Nederlandse webwinkels op een nieuwe omzetverhoging hooggespannen zijn. Met de Sint update biedt de app een unieke winkelervaring voor kinderen én ouders.
Pakjesavond komt eraan en kinderen gaan de komende weken bedenken wat ze de Sint willen vragen. Waar ze dat vroeger deden via papieren Sinterklaas folders van speelgoedwinkels gebeurt dat nu meer en meer digitaal. Met de iPad app "Blits - app voor bol.com" wordt dit nu nog leuker.

Vorig jaar steeg de Nederlandse webwinkel omzet tijdens de Sinterklaasperiode met 36% tot 405 miljoen Euro. Ook dit jaar zijn de verwachtingen - ondanks de crisis - hooggespannen. Blits speelt hierop in door het uitzoeken en bestellen van cadeaus leuker en makkelijker te maken.

Speciaal voor sinterklaas is de speelgoedafdeling van bol.com in de Blits app extra leuk aangekleed. Al het speelgoed is verpakt als cadeaus en er spelen speciaal voor Blits opgenomen Sinterklaasliedjes op de achtergrond.

Kinderen kunnen heel eenvoudig een Sinterklaas verlanglijstje maken en al hun wensen erop zetten. Zo vullen ze hun eigen zak van Sinterklaas. Wanneer het lijstje klaar is sturen ze het met een paar keer tappen naar sinterklaas in Spanje!

Het lijstje wordt hiervoor op een speciaal voor Sint ontworpen website gepubliceerd en Sint kan vanuit Madrid eenvoudig de kinderwensen bij bol.com bestellen. Zowel voor kinderen als voor Sint en Piet was Sinterklaas nog nooit zo leuk en makkelijk.

Met de iPad op schoot, vanuit de luie stoel, veilig en vertrouwd winkelen in het complete bol.com assortiment. Dát is Blits.

Over Blits - app voor bol.com
Blits - app voor bol.com is deze zomer gelanceerd. De app is een van de eerste Nederlandse ecommerce apps die speciaal is ontwikkeld voor tablets. Blits biedt een gebruikerservaring die past bij de ontspannen houding waarin consumenten tablets gebruiken.

Blits is in de afgelopen drie maanden bijna 20.000 keer gedownload. Toonaangevende iPad site iPadclub noemde Blits "een prachtige iPad-app."

Klanten zijn ook heel enthousiast over de app blijkt uit de 4,5 sterren beoordeling uit de appstore: "Een geweldig mooie en nuttige app. Zeer innovatief met een moderne look en bovenal, erg gebruikers vriendelijk. Dank je!"

Blits is een onafhankelijke applicatie ontwikkeld door Touchwonders, met goedkeuring van bol.com. Blits is niet in opdracht van, noch door bol.com ontwikkeld of gepubliceerd.

[einde bericht]
Citaten
"We zijn ontzettend blij met het succes van Blits - app voor bol.com. Het is fantastisch om te zien dat het harde werken van ons team in de afgelopen maanden beloond wordt. Met deze speciale Sinterklaas versie maken we de unieke winkelervaring op de iPad nog leuker." Thijs van Schadewijk, Managing director en oprichter Touchwonders
"Bol.com ambieert de beste winkel te bieden voor klanten in Nederland en België. Daarbij hoort ook optimale toegankelijkheid tot ons assortiment met meer dan 5,5 miljoen artikelen via elk denkbaar device. Met in het achterhoofd het groeiend aantal iPad-gebruikers is Blits voor bol.com een waardevolle toevoeging in de maximale toegang tot bol.com. Deze app is daarbij een prachtig voorbeeld van wat externe ontwikkelaars met onze Open API kunnen ontwikkelen. " Ralph Remkes, Manager Partnerprogramma bol.com