Mobile experience agency Touchwonders en Xplore Group bundelen krachten

Oprichters verder met Highstreet Mobile Retail platform

09 FEBRUARI 2017, UTRECHT, NEDERLAND
Xplore Group neemt een meerderheidsbelang in mobile agency Touchwonders. Xplore Group verstevigt hiermee haar bestaande expertise op het gebied van co-creatie, implementatie en managed services met toonaangevende expertise in mobiel. Touchwonders is bekend van prijswinnende consumenten apps zoals Weeronline (HD) en zakelijke applicaties voor onder andere ING, Rabobank en Pon.

Brede dienstverlening Xplore Group

Mobiele oplossingen voor consumenten én zakelijke gebruikers hebben tegenwoordig een primaire rol in iedere bedrijfsstrategie. Touchwonders heeft met haar aanpak bewezen oplossingen te ontwerpen en ontwikkelen die omzet verhogen, efficiency verbeteren en waar mensen blij van worden. Huidige en toekomstige klanten van de Xplore Group zullen vanaf nu ook profiteren van deze ervaring. Daarbij sluit het bestaande portfolio van zakelijke en consumenten oplossingen in de sectoren finance, retail, automotive en travel perfect aan bij Xplore Group.

Ruimte voor mobiel retail platform Highstreet

De komst van Xplore Group geeft de bestaande aandeelhouders Thijs van Schadewijk en Christian Apers ruimte om zich te richten op hun andere onderneming, mobile retail platform Highstreet . Sinds de lancering in 2014 heeft het SAAS-platform vooraanstaande retail klanten zoals Scotch&Soda, PME Legend, ANWB en Flinders voorzien van haar mobiele retail app oplossing. Vanwege de snelle groei en internationale ambities vereist Highstreet focus van de ondernemers.

Over Highstreet Mobile Retail

Mobile neemt een belangrijke plaats in het leven van consumenten en staat daarmee centraal in de strategie van het moderne retail-merk. Highstreet Mobile Retail heeft als missie om merken zoals Marlies Dekkers, Lola Liza en Scotch & Soda in staat te stellen een geweldige mobiele klant-ervaring aan te kunnen bieden zonder daarvoor een eigen team van mobiele ontwikkelaars en designers in dienst te hoeven nemen. Highstreet biedt een platform voor best-in-class mobiele oplossingen voor online winkelen, loyaliteit en de fysieke winkel.

Touchwonders is een toonaangevend bureau voor mobiele oplossingen. Het levert strategisch advies, concept, design en ontwikkeling van native en web apps met een onderscheidende gebruikerservaring. Apps maken het leven makkelijker. Een goede app is slim, plezierig en eenvoudig. Dat is waar Touchwonders voor staat: We create apps that make you smile.

Touchwonders is opgericht enkele dagen na de introductie van de eerste Apple iPad begin 2010. Het bureau realiseert apps voor vooraanstaande opdrachtgevers zoals ING, PON, Rabobank, Corio, Weeronline en Zoover.

Over Xplore Group

De Xplore Group levert IT consultancy diensten en implementeert volledig geïntegreerde end-to-end oplossingen voor klanten op vlak van: e-commerce, product & content management, mobile development, marketing automation, data science, integratie expertise, hosting & managed services. Het team bestaat uit meer dan 400 medewerkers in België en Nederland.

Citaten
"Sinds 2010 maken we bij Touchwonders applicaties met een zeer prettige gebruikerservaring. We geloven in apps die simpel zijn voor gebruikers en slim aan de achterkant. Nauwe samenwerking tussen ontwerpers en ontwikkelaars is daarbij essentieel. Nu apps in toenemende mate bedrijfskritisch worden, zien we grote meerwaarde in de samenwerking met Xplore Group vanwege het grote aantal disciplines in de groep." Thijs van Schadewijk, oprichter en managing partner Touchwonders
"De samenwerking met Touchwonders biedt Xplore Group de mogelijkheid haar activiteiten in Nederland met ‘mobile experience’ verder uit te bouwen. Deze activiteit sluit nauw aan bij onze huidige IT dienstverlening voor onze klanten." Paul Claes, managing partner Xplore Group